Holdbeskrivelse

Strong™ by Zumba
Strong er en HIIT time med super fed musik, der passer til øvelserne hele vejen igennem timen. Til dig som ikke har prøvet en Strong time endnu, så kan vi fortælle at det både er for mænd og kvinder. Forvent at dit tøj er gennemblødt med sved. Se video om Strong her: https://www.youtube.com/watch?v=tQVPttktJcI

BAD ASS (HIIT)
En BAD ASS time er baseret på HIGH INTENSITY INTERVAL TRAINING også kendt som HIIT, således du har pulsen højt oppe alle 60 minutter. Vi arbejder virkelig med mage intervaller og meget få korte pauser. I løbet af en BAD ASS time kommer du til at træne med forskellige redskaber og kropsøvelser. Vi lover du bliver mere eksplosiv, hurtigere løber, mere smidig og bedst af alt tanket total op på Endorfiner. Udstyr: The Tank™, AIR RUNNER™, AIR BIKE™, Romaskine, Tire 180 Flip™, TRX™, battlerope, slammerball og meget mere.

OBS: har du med nogle skavanker, så vil vi anbefale at starte med vores NEWBIE time.

Newbie (HIIT)
Vi har oprettet vores Newbie time for alle Jer der har holdt en lidt for LAAAAAANG pause med Jeres træning og gerne vil have en rolig start, men alligevel hurtigt få en fin grundform. På timen, bruger vi mere tid på teknik, der er lidt flere pauser og der tages hensyn til dig med lidt skavanker :-) En fin time at hoppe på for at blive klar til BAD ASS HIIT timerne på sigt.

Zumba™ Fitness
Zumba er verdens største og mest populære holdtime inden for dans. Musikken er en blanding af latinamerikansk og international musik og den skal du selvfølgelig heller ikke snydes for hos os. Der er også noget specielt ved at danse Zumba hos netop Fitnesspigen, for her kan du du opleve flere af Danmark's mest erfarende Zumba Instruktører, samt events med Verdens bedste Zumba Instruktører. En oplevelse du må unde dig selv.

Outdoor Fitness
Vores udendørstræning med Fitnesspigen er for alle. Vi træner både styrke og cardio. Sværhedsgraden er individuel, så alle kan deltage uanset start niveau. Instruktøren på holdet er altid klar med øvelser rettet mod dig som er ny, øvet eller dig med nogle skavanker. Konceptet er bygget op således du kan træne i dit tempo. Hver træning er forskellig, således du presser dig selv maximalt inden for dit niveau.

Løb er en del af vores træning, men alle kan være med. De hurtigste er med til at samle de mindre hurtige op og enkelte starter med at gå og ender med at kunne løbe 3 kilometer efter få uger. Du må ikke lade dig skræmme af løb, din instruktør har altid alternative cardio øvelser til dig og der er også mulighed for at gå i rask tempo.

HoopYogini™
Denne træning kombinerer hula hooping med hatha yoga og mindfulness meditation. Det er faktisk overraskende sundt for dig at hoppe med på sådan en time. Har du meget om ørene og har brug for lige at stresse ned, så hop med på en HoopYogini™

TRX™ 
Vi elsker TRX™ og det vil du også komme til. Der findes ikke noget bedre en stramme og flottet tonet musker og det får du på kort tid ved at kommer jævnligt på vores TRX™ mix timer. Timen er et Mix af TRX øvelser og gulvøvelser med fokus på core og styrke.

Pulsing Barre™  (opstart som lukket forløb januar 2018)
Pulsing barre tager udgangspunkt i Ballet, Pilates, Yoga og styrketræning. Du træner dine muskler til det yderste med intensiv syretræning i graciøse øvelsesserier. De små pulserende bevægelser strammer og toner dine muskler og kan på den måde ommøblere din krop og opbygge en stor råstyrke og smidighed. Der vil være fokus på din balance, vejrtrækning og kropsholdning under træningen.

Med barren som redskab kan du udføre øvelser langt mere præcis og korrekt og resultatet giver dig en smuk holdning, og stærke tonede muskler. En Pulsing Barre workout er altid krævende, og træningsformen udfordrer altid udøveren, hvilket gør at du hver gang oplever træningen forskelligt.

Træningen er uden sko, men med strømper på.